miercuri, 24 februarie 2010

Concursul Open Minds - Anina

Miercuri 24 februarie a avut loc faza locală a concursului "Open Minds", o inițiativă a managerilor Rețelelor Electronice de Dezvoltare Locală din Recaș, Anina, Oravița și Jimbolia.

La Anina au participat 5 concurenți iar juriul a fost format din doamna Anca Ruva - profesor de Limba și LIteratura Română, Ionel Nagy - manager și Gelu Kortvelyesi - administrator.

Locul 1 a fost castigat de Alexandru Rogobete, un pasionat al chimiei, câștigător al mai multor concursuri în acest domeniu. El ne-a împărtășit liber, ajutat de câteva slide-uri Power Point de ce îl fascinează acest domeniu. El este elev în clasa a XII-a la Grupul Școlar Matthias Hammer iar prezentarea sa s-a remarcat prin sensibilitate față de pasiunea sa pentru o știință exactă ce multora li se pare neatractivă.

Locul doi a fost câștigat de o altă ”recidivistă” la premii, Gilda Călămariu. Eseul său ”Fulg de suflet..spre iarna din tine...” e o demonstrație de forță poetică din care cităm un fragment:

"Azi nu m-am putut ridica din patul împletit cu păcatele tale să dau ochii cu o nouă zi... și am făcut un pact... o înțelegere... M-am încăpățânat să deschid cerurile și să las îngerii să iasă și să vadă ce mi-ai făcut... Să-i las să te pedepsească cum știu ei mai bine... fără ca eu să mai plâng... fără ca eu să mai sufăr... Și-au ieșit și au zburat din cer cu miile și mi-au îndeplinit dorințele... și au făcut ce trebuia ca să fiu și eu fericită... să râd cu stelele și să văd cum mă nasc din stele și din lună în fiecare noapte..și să văd cum se naște din mine soarele! Și-au făcut săracii ce-au putut dar nici ei nu m-au putut salva de tine... și mi-e atât de frig..!!!


Locul 3 a fost la egalitate împărțit de către Oana Românu și Isabella Stoica cu eseurile intitulate Viața între banal și normal” respectiv ”La vârsta de 16 ani... Viața e privită altfel prin ochii lui de copil”.

Cei patru calificați sunt invitați să participe la faza regională care va avea loc la Timișoara în luna martie. Le dorim mult succes și sperăm că vor aduce la Anina și premiul cel mare, un MP4 Player.

Un comentariu:

  1. MILE ARE NEVOIE DE NOI ! ARE NEVOIE DE SÂNGE, A2+!!!
    Prieteni dragi, MILE, MERITĂ ! Hai să-i fim alături, aşa cum ne-a fost el , mereu !
    http://sfinx777.wordpress.com/2010/03/20/sus-mile-hai-ca-poti-yc%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B8-%D0%BC%D0%B8%D0%BB%D0%B5-%D0%BC%D0%BE%D1%9B%D0%B8te/
    Mile al nostru, Mile Cărpenişan, merită !
    Doamne Ajută !
    Sibilla

    RăspundețiȘtergere